1 Mayıs 2012 Salı

1 MAYISTA ARILARIN DURUMU

HALİL BEY'İN ARILIĞI
Lodosun verdiği zararı yerinde görmek için Halil Bey'in arılığına gittim.

Kavakların yıkılması,kavakların sahibi için üzücü ama arılar için sevindirici olmuş.
Kavakların yıkılması arılara yaramış.Kavaklar yıkılmadan önce arılar füze gibi dikey çıkıyorlardı.Kavaklar yıkılınca arılar rahatlamış.Arılar ,yatay uçuş yapmaya başlamışlar.


Halil Bey iyi polen toplamış.Topladığı polenleri gölgede kurutuyor.



Ana kutularını faaliyete geçirmiş.Kraliçe yetiştirmeye başlamış.




-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bir mayısa kadar 30 koloniye ballık ekledim.Ballık ekleyecek kolonim kalmadı.Diğer kolonilerde bölme yaptım.Bunlar seneye hazırlık.30 koloni bal toplarsa bana yeter.
25 kolonide polen çekmecesi var.Bazı günler 1kg polen topluyorlar.
Akasyalar açtı.Nektar gelmeye başladı.Güçlü koloniler bu yıl taşıdıkları nektarla kemer oluşturmuşlar.
Arıların dala çıkmasını önleyebilirsem çok iyi olacak.Bu yıl geçen seneye göre çok iyi.Geçen yıl bu zamanda arılar yiyecek sorunu yaşıyorlardı.









 Bir günde koloninin topladığı polen miktarı.
 Bu koloniye bu gün ballık ekledim.9 çerçevede yumurta,larva ve kapalı yavru vardı.
 Bu çerçeveyi 29 nisan günü ikinci sıraya vermiştim.Kraliçe gözlere yumurta bırakmış.Kraliçe yumurtlamak için boş yer arıyor.

 Yemlik altına petek örmüşler,anada yumurtlamıştı.Varroa kontrolü için gözlerin kapanmasını bekledim.Bu gün baktım petek örmeye devam ediyorlar.Gözlerin hepsinin kapanmasını beklemedim.Yemliği kovandan aldım.Gözleri açıp varroa varmı diye bakmayı unutmuşum.Yarın bakarım.

Hiç yorum yok: