13 Mart 2013 Çarşamba

30 KOLONİ ARI SATILIK

Satılacak olan arılar, nisan ayının onundan sonra teslim edilecek.
Çerçeve olarak satış yapılacak.

Baharın başlamasıyla arılarda çalışma hızlandı.
Mart ayına kadar besleme poşetle yapıldı.
Şerbet = 2 ölçek su+ 3 ölçek şeker olarak hazırlanıp verilmişti.
08.03.2013 tarihinden sonra şerbeti arı yemliklerin de vermeye başladım.
Şerbette ki su ve şeker oranlarını değiştirdim.
Şerbet =1 ölçek su + 1 ölçek şeker olarak hazırlanıyor.
Üç günde bir,her koloniye yaklaşık olarak 1/4 litre şerbet veriyorum.













Bazı kovanlar bu şekilde açılma yapmış.Arılar buradan girip çıkmaya başlamışlar.Bu şekilde açılma yapan kovanların hepsini değiştirdim.







Bazı kolonilerde yavru durumu çok iyi durumda.Kolonilerde yiyecek azalmış.Dışarıdan az da olsa nektar geliyor ama yeterli değil.





Yukarıdaki 4 resim balı süzülen çerçevelerin saklanmasına ait.
Üzerinde polen olduğu halde hiç bozulmadılar.

ÇERÇEVELERİN SAKLANMASI

Balı süzülen boş çerçeveleri ballıklara diziyorum.
İçine balı süzülmüş çerçeveleri yerleştirdiğim ballıkları , akşam  karanlığında arılığımdaki arılı kolonilerin üzerine yerleştiriyorum.Arılar balı süzülmüş olan çerçeveleri bir gecede temizliyor.Yarınki gün bu çerçeveleri kolonilerden alıyorum.
Balları temizlenmiş olan çerçeveleri poşetlere yerleştirip,poşetlerin ağızlarını kapatıyorum.
Poşetlenmiş olan çerçeveleri derin dondurucuda 24 saat bekletiyorum.Derin dondurucudan çıkardığım çerçeveleri ballıklara yerleştirip uygun bir yerde saklıyorum.
Hiç bozulma olmuyor.
İlaçsız olarak sakladığım kabarmış çerçeveleri çok rahatlıkla baharda arılarıma veriyorum.





 Kolonilerin kontrolünü yapıyordum, Mustafa Bey geldi.On tane koloninin bakımını  Mustafa Bey'le birlikte yaptık
Bu gün, bütün kolonilerin kontrolünü bitirmiş oldum.
Mustafa Bey Çakallar köyünden.Arıcılık ona da yeni bulaşmış.Arılarını kışlatmak için ,Hamidiye köyünün merasına taşımış.Haziran ayında tekrar köyüne dönecekmiş.

30

3 yorum:

Demirsoy dedi ki...

Hocam, fiyat konusunda bir şey yazmamışsınız. Telefonunuzu yazarmısınız.

zeynuğu dedi ki...

Telefon numaralarım, profil resmimin altında yazılıydı.Herhalde göremediniz.

Ben tekrar yazayım.

0506 3017216

Demirsoy dedi ki...

Hovcam Teşekkürler
Afyon'dan Mehmet Ali
Telefonunuzu Görmemiştim.