12 Mayıs 2012 Cumartesi

4 MAYIS 12 MAYIS ARASI GÜNLÜĞÜM

Mayıs ayı bal özü (nektar) akışı ile başladı.
Bal özünün gelişi 8 mayısa kadar devam etti.
9 mayısta havanın kapalı olması ve arı kuşlarının gelmesi arıların kovanlarından çıkmasını engelledi.
12 mayıs öğleden sonra arılar azda olsa çalışmaya başladılar.
Önümüzdeki günlerin de yağmurlu ve bulutlu geçeceği göz önüne alınırsa,benim arılar dala çıkarlar.









 Arılarla birlikte yatıp kalktığım halde çıkan oğulu kaçırmışım.
Bu oğulun kaçıncı olduğunu bilmiyorum.

                                          Kat atılacak kovanın kuluçkalığını kontrol etmeden ballık vermezdim.Bu kovana ballık eklerken herhalde kuluçkalığı kontrol etmedim.
                                          Ufacık bir dikkatsizliğim oğulu kaçırmama sebep oldu.Kendime çok kızdım ama giden arı geri gelmedi.
                                          Kovanı açtım ki bir sürü kapalı ve açık memeler var.Arkadan çıkanlar gitmesin diye kovanı üçe böldüm.Her bölmede iyilerinden ikişer tane kapalı meme bıraktım.İki bölmede analar doğmuşlar.Arı kuşlarına yem olmazlarsa yakında yumurtaya başlarlar.









 Bu kovanı polen çekmeceli kovana aktardım.



 Bu çerçevedeki bal bu yılın balı.Çerçevenin bir yüzünü sırlamışlar

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili hocam işler arap saçına döndü,zamanında bitmeyince uykularımız kaçıyor ,kolay gelsin iyi çalışmalar

zeynuğu dedi ki...

İlhami Bey,bir haftadır havanın kapalı olması çalışmalarımızı aksattı.
09.05.2012 gününe kadar her şey yolunda gidiyordu.Bal,polen geliyordu.kovanları açıp kontrol yapabiliyordum.
Arıların bir kısmı oğula yöneldi.Kovan açıp kontrol yapamıyorum.Önümüzdeki günlerde hava kapalı görünüyor.Şu anda saat 10.00,arılığı gezdim.Arılar dışarı çıkmaya yeni başlamışlar.Güneş bulutların arasından kendini gösterip kayboluyor.Hava kapalı olunca arı kuşları arılıktan ayrılmıyor.
İyi çalışmalar.

Hoşça kalın.