21 Ağustos 2012 Salı


HAZİRAN 2012
Ormana gidecek 20 koloni hazırladım.
Karacabey'in Kurşunlu köyüne arılarımızı götürdük.Kurşunlu köyü Marmara Denizi kıyısında küçük bir köy.Orman,sahile bitişik,kestane ve ıhlamur ağaçları ile kaplanmış yeşil bir örtü.
Arılarımızı yerleştirecek olduğumuz yeri daha önceden belirlemiştik.Ekibimizden ilk ormana giden  Enver Bey oldu.10.06.2012 gecesi Halil Bey ile İlhan Bey'in arılarını ormana götürdük.11.06.2012 günü sabahı benim arıları ormana götürdük.
İki ve ya üç günde bir arılarımızı görmeye gidiyorduk.
Ormanda bizden başka arıcılarda vardı.
Kimisi Balıkesir,Çanakkale,İzmir illerinden gelmişler.İnegöl'den,Gemlik'ten,Mudanya'dan gelenlerde vardı.
Ormandaki kolonilerden 26.06.2012 günü sırlanmış çerçevelerden 25 tane alıp evde süzdüm.







Bahçedeki sırlanmış balları süzdüm.25 çerçeve de ormandaki kovanlardan alıp süzdüm.








Ormandan ıhlamur topladık.


Ormandaki hayvanat bahçesini gezdik.Ayıların çoğu yok olmuştu.Az miktarda yavru ayılar kalmıştı.





Bölünen küçük bir koloni,bahçedeki ağacın dalına kondu.








Bir önceki gün kahvaltı yaptığımız yere benim kovanları yerleştirdik.






Kahvaltıdan sonra arkadaşlar uykuya yattılar






Sabah kahvaltımızı ormanda yaptık.Halil Bey,körükle sivri sineklerin yaklaşmasına izin vermiyor.


Kestaneye gidecek olan kolonilerdeki sırlanmış ballı çerçeveleri alarak,arılıkta bıraktığım güçlü kolonilere ballık ekleyerek arılıkta bıraktım.



Böldüğüm bir kolonide fazla ana memesi bırakmıştım.Bu kovandan da küçük bir koloni ayrıldı.Koloniyi bir kovana alıp arılığa yerleştirdim.
Çıkan oğulun tekrar eski kovanlarına yönelişi.
Koloniden çıkan oğul uzun süre havada kaldı.Bitişikteki tarlada bir ağaca kondu.Hazırlığımı yapıp oğulu almaya gittim.Oğul tekrar arılığa doğru yöneldi.Çıktığı kovanın önündeki kiraz ağacında toplandı.Oğulun konduğu yerin altına boş kovan koyup,arıların kovana girmesini sağladım.Yaklaşık bir saat sonra arılar eski yerlerine gitmeye başladı.Kolonideki arıları kovan önüne bir örtü sererek arıları dışarı silkeledim.Ana memelerini temizledim.Oğula yönelen bu güçlü kolonimi  ormana götüremedim.
Resimde görülen bitki karaçalı.Benim arılarım karaçalı dan iyi nektar taşıdılar.




Bu koloni 4 tane kraliçemi yok etti.Bende koloniyi cezalandırdım.Kolonide bal  yapmayarak beni cezalandırdı.Ormana götürdüm.Yalancı ana yaptı.Yaşlı bir kraliçe vererek koloniyi kurtardım.Verilen kraliçeyi de yaşatmadılar.Kolonide kadro azaldı.Tekrar yeni kraliçe verilerek,yaşatılmaya çalışıldı.Yeni kraliçe ile 4 çerçeve arılı olarak yaşamaya devam ediyor.Kraliçe Hürrem'in soyundan.
























Hiç yorum yok: