3 Mayıs 2012 Perşembe

POLEN,BAL,ARI SÜTÜ

ARILAR DALA ÇIKMAYA HAZIRLIK YAPMAYA BAŞLAMIŞLAR

Mayıs ayı ,arılar için iyi başladı.
Mayıs ayının gelmesiyle polen miktarı çoğaldı.Bal gelmeye başladı.
Koloniler oğul hazırlıklarına başlamışlar.
Koloniler oğul vermesin diye,biraz zor olsa da her kolonide meme kontrolü yapıyorum.
İki koloni hazırlık yapıyordu.Ana memelerini kestim.Memelerin içindeki sütler benim oldu.
Varroa için formik asit uygulaması yaptım.Hiç varroa dökülmedi.Döküldüyse de ben göremedim.
Ben yinede varroa varmış gibi kapalı erkek gözlü yerleri kesip,gözleri açarak varroa var mı diye bakıyorum.
Yaptığım incelemelerde hiç bir kolonimde varroa görmedim.



Bu erkek gözlerinde varroa aradım.Hepsi temizdi.

Yemlik altına petek örmüşler.Varroa için gözlerin kapanmasını bekleyeceğim.


Bir koloninin yaptığı ana memelerini temizledim.Arı sütü sabah kahvaltım oldu.
Dün iki kilo polen aldım.
Kesilen memelerdeki arı sütleri.



 Buradaki çerçeve üzerinde bir tane ana memesi vardı.Bu çerçeveyi kovandan alıp başka kovana verdim.


 2012 yılının kraliçesi çiftleşmiş,yumurtaya başlamış.

Bu gün 1,5 kilo polen aldım.Polenin rengi gittikçe değişiyor..Mayıs ayında kahverengi polen geliyor.Diğer renkler azalıyor.

Hiç yorum yok: