25 Şubat 2013 Pazartesi

KOLONİLERDE YAVRU FAALİYETLERİ HIZLANMIŞ

Tabiat ana uyanmış.
Koloniler yavru alanını genişletmiş.
"Mart kapıdan baktırır,kazma kürek yaktırır."deseler de...
"Benim memurum işini bilir."Kolonilerde işini bilir...

Günlüğümü yazmaya 20 gün ara vermişim.20 günlük sürede hep yatmışım.Yatmışım ki zaman kavramım yok olmuş.Benim için çok önemli olan bir geziyi kaçırdım.Yaşamım süresince ilk defa böyle bir olayla karşılaştım.Ben böyle bir hatayı nasıl yaptım diye kendime çok kızdım ama iş işten geçti. 
Volkan konak,bir türküsünde "Herkesin bir derdi var durur içerisinde."diyor.
Umarım böyle bir olayla bir daha karşılaşmam. 

Kolonilerim genelde çok iyiler. Geçen yıl yaptığım bölmelerden bazılarında kadro çok az.Bazı kolonilerim de hızlı bir gelişme var. 5 çerçevelik bir kolonide 3 çerçeve yavrulu olanı var.Yakında çerçeve ister.Yavru alanı genişleyen kolonilerde ortada kalan çerçevelerde yiyecek azalmış.Umarım sorun yaşamazlar.

Yaklaşık 30 koloniyi nisan ayında satmayı düşünüyorum.İhtiyacı olanlar arayabilir.





Formik asit aparatlarında biriken propolisleri temizledim.
Yaklaşık 300gram propolis çıkardım.


Mini kutulardan bir tanesinin anasını alıp,ana kaybeden koloniye vermiştim.
Mini koloni kendisine yeni ana yapma hazırlığında. 
Meme kapanmış.Ana doğsun bakalım,çiftleşebilecek mi?





 Bu çerçevede mini koloniye ait.


Bu çerçeve güçlü bir koloniye ait.Yiyecek azalmış.
Bir tur yavru doğmuş.Boş yerlere,kraliçe yeni yumurta bırakmış.




Tavuklar ölmüş arıları topluyor.
Halil Bey beş tane civciv vermişti.Bunların üç tanesi tavuk,2 tanesi horozdu.
Halil Bey'in sayesinde bu kış yumurtasız kalmadık.
Benim tavuklar yaşlandığı için yumurta yapmıyorlardı.Halil Bey'den aldıklarım yumurtaya başlayınca benimkilerin hepsini kestim.


Bu çerçevede bir tur yavru çıkmış.İkinci tur başlıyor.Her turda yavru alanı genişliyor.



2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

sevgili hocam,yeni sezonda herşey gönlünüzce olsun,saygılarımla

zeynuğu dedi ki...

Teşekkür ederim.
2013 yılında ben de size başarılar dilerim.
Hoşça kalın.