22 Mayıs 2012 Salı

22 MAYIS KOLONİLERLE OYUN DEVAM EDİYOR

KOLONİLER BÖLÜNMEK İSTİYOR,BEN İZİN VERMİYORUM
08.05.2012 günü oğula yönelen 4 kolonide ana memeleri temizlenip kafesle 2012 yılı doğumlu analar vermiştim.3 koloni verilen kraliçeleri kabul etti.Bir koloni verilen kraliçeyi kabul etmedi.Bu koloniye, bu gün tekrar kafesle ana verdim.

Verilen anayı kabul eden koloninin biri, balıkta tekrar meme yapmış.Ana kuluçkalığa inmemiş.Ballıkta yumurtluyor.Ballıktaki bütün memeleri temizledim.Tekrar kontrol edilecek.Diğer iki koloni de şimdilik sorun yok.
Bazı kolonilerde görülen memeler temizlendi.Bu koloniler  sık sık kontrol edilecek.

16.05.2012 günü yaptığım kontrollerde iki koloninin oğula yöneldiğini gördüm.Kolonilerin analarını çerçevesiyle birlikte başka kovanlara aldım.Kolonilerdeki ana memelerini temizledim.Kafesle 2012 yılı doğumlu kraliçe verdim.Bu gün,kolonideki arıları kovan önüne serdiğim bir bez üzerine silkeledim.Çerçevelerdeki bütün memeleri temizledim.Daha önce verdiğim ana kafesinin kek olan tarafını açtım.Kraliçeyi kendileri çıkarsınlar.

Arılar, 12 gün hiç çalışamadılar.İki gündür polen ve bal gelmeye başladı.Önümüzdeki günlerin yağmurlu geçeceği tahmin ediliyor.

Yaptığım çalışmalarla kolonilerin bölünüp küçülmesine izin vermeyeceğim.Bu güne kadar başarılı oldum.
Kolonilerin bölünmesini önlemek için,onlarla oynamaya devam edeceğim.


 Çerçevelerde görülen kraliçeler 2012 yılında doğdular.




 Bu yıla kadar polen çekmeceli kovanım azdı.Fazla polen toplayamıyordum.Bu yıl polen çekmeceli kovan sayısını artırdım.Bu yıl,şimdiye kadar iyi polen topladım.Polen toplamaya devam ediyorum.Seneye polen çekmeceli kovan sayısını biraz daha artırmayı düşünüyorum.
Resimleri, bu gün akşam üzeri polenleri alırken çektim. Her koloni farklı renklerde polen getirmiş.Gelen polenlerin renkleri her gün değişiyor.

Hiç yorum yok: