22 Nisan 2012 Pazar

2012 YILININ KRALİÇELERİ YUMURTAYA BAŞLADI

Cuma günü akşam üzeri Enver Bey geldi.
Enver Bey'in alacağı arıları kovanlara aktardık.
Oturduk,kahvemizi içerken sohbet ediyorduk.Bu yılki arı ölümlerini konuşuyorduk.
Enver Bey,dediki "Mustafakemalpaşa da 100 tane arıcının içinde bir tane arıcı var."Ben de o arıcının kim olduğunu sordum."Kim olacak; o arıcı sensin" dedi.Ben arıcılığa yeni başladım,sizler yıllardır bu işi yapıyorsunuz.Ben sizlerin yanında ancak çırak olabilirim dedim.
Enver Bey;"Olurmu! İlçede arısını öldürmeden bahara çıkarıp arı satan bir kişi var.O kişi de sensin"dedi.
Enver Beyden ödülümüzü aldık.Teşekkür ettim.Sustum.




BUGÜNKÜ ÇALIŞMAM
Bu gün ballık eklemediğim kolonilerin bakımını yaptım.
2012 yılında doğan kraliçeleri kontrol ettim.4 tane kraliçem yumurtaya başlamış.
Bu kraliçeler benim üretimim değil.Ana kaybeden koloniler kendilerine kraliçe için meme yapmışlar.Bende çıkacak kraliçelere yazık olmasın diye koloniyi böldüm.
Kraliçeler doğdu,çiftleşti ve yumurtaya başladılar.
 2012 yılı kraliçesi.

 Bu kraliçe de 2012 yılına ait.
 Bu kraliçe yeni çiftleşmiş.Çerçeve üzerinde ceylan gibi koşarken kovanın içine düştü.Onu tekrar görmek için  üç kez kovanı aktardım.Görünce rahatladım...

 Resimde görüldüğü gibi küçük çerçevelerin ölçüsünde peteği kesip,çerçevelerin içine yerleştirdim.Güçlü bir koloninin ikinci sırasına verdim.Ana yumurtladıktan sonra arısıyla birlikte alıp mini kovana yerleştireceğim.Üzerindeki arı az olursa aynı koloniden bir çerçevede arı silkeliyorum.Benim elimde kraliçe olmadığından kenilerine kraliçe yapmalarını bekleyeceğim.



 Bunları daha önceden hazırlamıştım.Meme yapmışlar.Kraliçenin doğması ve yumurtaya başlaması beklenecek.

Hiç yorum yok: