2 Nisan 2015 Perşembe

BAZI KOLONİLER NİSAN ŞAKASI YAPMIŞLAR

Mart ayı soğuk ve yağmurluydu.
Kolonileri sağdan ve soldan sıkıştırıp çuvalla sarmıştım.
Arıyı sıkıştırmanın ve sarmanın yararını gördüm.
Yarım çerçeve arısı olan koloni bile bahara çıktı.
Daha önceki günlüğümde yazmıştım,kontrollerde gözden kaçan bir koloniyi açlıktan öldürmüştüm.
Şubat ve mart ayında, kolonilere ballı ve polenli çerçeveler verdim.
Mart ayının ortasına kadar çerçeve üzerine poşetle şerbet verdim.
Mart ayının sonuna doğru şerbeti yemlikle vermeye başladım.
Ballı çerçevelerle ve şerbetle beslenen arılar coştular.
İç ve dış duvarları yıktılar,yemliklerin altlarına,yanlarına petek örmeye başladılar.
Fotoğraf makinem bozuldu.Resimleri emanet bir makine ile çektim.



Sıkışan kolonilere az ballı ve polenli çerçeveleri vermeye devam ediyorum.
Verdiğim çerçeveye ertesi gün kraliçe yumurtaları döşüyor.


Sıkışmış,yemlik altına petek örmüş,kraliçe gözlere yumurta bırakmış.


Kolonilerin bazıları ham petek işleyecek seviyeye geldiler.






Polenli bir duvar çerçevesi.Kapalı yavru bile var.


Hiç yorum yok: