31 Mart 2015 Salı

MART AYINDA,ARILAR İSTEDİĞİ GİBİ ÇALIŞAMADI


Bu yıl,geçen yıla göre bitkilerin uyanması 15 gün gecikti.
Bu yıl bitkiler gibi,arılarda gecikti.
Geçen yıl,mart ayının son haftasında ballık eklemiştim. 
Bu yıl ise nisan ayının  ilk haftasında belki ballık isteyen koloniler olabilir.


Yağmurlu ve soğuk bir mart ayını geride bıraktık.
Arılar fırsat buldukça uçuşa çıktılar.
Uçuşa çıkanların bazıları geri dönemediler.


Arılar,dışarıda çalışamadılar ama kovan içinde boş durmadılar.
Beslendikçe çoğaldılar.Sıkışınca açığa petek ördüler.



29 martta şerbet verirken,kolonilerin sıkıştıklarını,boşluğa petek ördüklerini gördüm.
30 martta sıkışan kolonilere ballı çerçeveler verdim.
Hava durumu,arı bakımına uygun olmadığı için detaylı bakım yapamadım.
Duvarlar yavrulu olabilir.
Hava durumu uygun olunca bütün kolonilerin kontrolü yapılacak.



Yemlik altına petek örmeye başlamışlar.
Böyle kolonilere çerçeve verildi.




Koloni sıkışmış,yemlik duvarına petek örmeye başlamış.






Bu koloni,çok ileri gitmiş.Petek örülmüş,kraliçe gözlere yumurtlamış.


Sıkışmayan kolonileri açmadım.


Hiç yorum yok: