26 Mayıs 2011 Perşembe

OĞUL İKİNCİ KEZ GERİ DÖNDÜ

14.05.2011 günü bu kovandan oğul çıktı.Çıkan oğulu alıp arılığa yerleştirdim.21.05.2011 günü ana memelerini temizlemiştim.Kovanda yeni çıkmış ana olduğu için hiç ana memesi bırakmamıştım.
23.05.2011 günü saat16.00da tekrar oğul çıktı.Dünkü günlüğümü yazarken anlatmıştım.Çıkan oğul tekrar eski kovana geri döndü.
Tekrar oğul çıkacakmı diye bekliyordum ki bu gün saat 10.00 da oğul çıktı.Çıkan koloni fena değildi.Kolay yere konmuştu,almakta çok kolaydı.Koloni eski yerine dönmeye başladı.Körüğü yaktım.Koloni yaklaşık olarak 14 çerçeve.Kuluçkalıktaki bütün çerçeveleri çıkardım.Kuluçkalıkta anayı buldum,yumurtaya başlamamış.Çerçevelerin arısını kuluçkalığa silkeleyip ana memesi aradım.Bütün çerçeveleri kontrol ettim.Bir çerçevede ana memesini buldum.Koloninin anası olduğu için memeyi kesiyordum ki ana çıktı.Çerçeve üzerinde dolaşıyor.Anaya kıyamadım.Anayı çerçeve ile birlikte oğul için hazırladığım kovana koydum.Kovana giren arılar sakinleşti.Kovanda yaklaşık olarak iki çerçeve arı var.Umarım eski kovana dönmezler.
Oğulun iki kez çıkıp,geri dönmesinin sebebi ,gözden kaçan ana memesi imiş.
İki oğulun çıkışında kovanda yumurtlamayan ana vardı.İki kez oğul çıktı ama ana neden çıkmadı acaba?
Çıkan oğul kovana dönüyordu.Kovanı açıp ,ana memesini bulmasaydım ,kovanı kendi haline bıraksaydım ne olurdu?









2 yorum:

Murat ATMACA dedi ki...

Merhaba Şenol Bey

Yeni koloniniz hayırlı,
arınız ve balınız bol olsun.

zeynuğu dedi ki...

Murat Bey;
Teşekkür ederim.