4 Nisan 2012 Çarşamba

YENİ YAPTIĞIM KOVANLAR ARILIKTA YERİNİ ALDILAR

Yeni yaptığım polen çekmeceli kovanlar görevini yapması için arılığa yerleştirildi.Arılığımda üç çeşit polen çekmeceli kovanım oldu.Yeni yaptığım polen çekmeceli kovanlar diğerlerine göre daha iyi.

 Beş çerçevelik kovanda arılar sıkışmıştı.Kovanı değiştim.Yavrulu çerçeveler , beş çerçevelik kovana ait.Bu kovanlarda arı çok hızlı gelişiyor.Arıcılığa başladığımın ilk yıllarında beş çerçevelik üç koloniyi açlıktan öldürmüştüm.O yılı ve ölen arılarımı hiç unutamıyorum.




 İki gündür durmadan,dinlenmeden çalışıyorum.Bayağı yorulmuşum.Biraz kaçamak yapayım dedim.Akşam oluyordu,ben gezmeye çıktım.Kaplıcaya gittim.Kaplıcada fazla kalmadım.

 Ormanda yaban erikleri açmaya başlamış.Kır çiçeklerinin bazıları açmış.Meşeler ve diğer ağaçlar yeni açmaya yönelmişler.Doğa tam anlamıyla uyanmamış.
                                                           Doğanın uyanması biraz geç kaldı.Buna rağmen iyi polen geliyor.Polen kapılarını dün açtım.Azda olsa kovanlara bal gelmiş.
                                                            Arılığımın çevresindeki meyve ağaçlarından kayısı,badem ve erik  ağaçları çiçek açtı.Diğer meyvelerin hiç biri çiçek açmadı.


Resim de görüldüğü gibi orman çıplak...

3 yorum:

Mustafa Soylu dedi ki...

Yeni kovanların hayırlı olsun. Bol bal ve polen derlemen dileğiyle selamlar.

Adsız dedi ki...

ZEYNUĞU KARDEŞİM BENDE EMEKLİ ÖĞRETMENİM BEŞİKDÜZÜ ÖĞRETMEN OKULUNDAN 1976 YILINDA MEZUN OLDUM KEFLİ KÖYÜNDENİM İSTANBULDA BEYKOZDA ARICILIKLA UĞRAŞIYORUM SENİN ÇALIŞMALARINI SAYFANDA GÖRÜYORUM VE GURURLANIYORUM BÜ GÜZEL HEMŞERİME ÇALIŞMARINDA BAŞARILAR DİLİYORUM.

zeynuğu dedi ki...

Merhaba;
Yorumunuzu yeni gördüm.Teşekkür ederim.Adınızı,soy adınızı yazmamışsınız.Sizi tanıyamadım.Ben de aynı okuldan 1975 yılında mezun oldum.Siz,beni tanıdınız mı?İleti adresim bloğumda var.Sizin bloğunuz var mı?Yazarsanız sevinirim.
Hoşça kalın.