5 Mart 2012 Pazartesi

NE GÜZEL, ÇALIŞMAYA BAŞLADIM...


Kar yağdı,fazla kalmadan gitti.Toprak ısınmaya başladı.
Bu mevsimin çiçekleri kendilerini göstermeye başladılar.
Resimleri yüklerken düzenlemiştim fakat düzensiz yüklendi.


 Kır menekşesi.Çok yıllık bir çiçek.Bu aylarda açar.
 Kar çiçeği.Bu aylarda açar. Boyunlarını eğmeye başladılar.

"Eğdi yar boynunu eğdi allah kerimsin dedi.
Domdom kurşunu değil dostun kurşunu değdi."

Kar çiçekleri de kurşun yemiş gibi boyunlarını eğmişler.



 Bu kovan yandan açılmış.Arıların çıkış kapıları dar olduğu için buradan çalışıyorlar.Kendilerine yeni kapı bulmuşlar.Değiştirmek için kovan hazırladım.Yarın hava sıcak olursa değiştireceğim.Arılığımdaki güçlü kolonilerden birisi.Bu koloninin anası farklı.Kraliçe 2010 doğumlu.
 Bu resim aynı koloniye ait.Çok güzel polen taşıdılar.Kovan kapısını genişlettim.
 Bu mevsimde açan çiçekler grubuna giriyor.Arıların  çok ziyaret ettikleri çiçeklerden birisi.Çiçeğin adını bilmiyorum.Arı kovandan çıkıp hiç yorulmadan,çiçekten alacağını alıp kovana giriyor.






 Kraliçesini kaybeden kolonilerimden birisi ana memesi yapmış.Ananın çıkması beklenecek.
Bunun kadrosu çok az.Ana kaybeden kolonilerle birleştirmeyi düşünüyorum.
 Çoğunluğu kapalı yavrulu olan bir çerçeve.Kraliçe, yumurta bırakacak temizlenmiş göz arıyor.
 Bu çerçeve de kapalı yavru,larva,günlük yumurta mevcut.

 10 gün önce poşetle verdiğim şurupları içeri çekmişler.Bu gün tekrar poşetle şurup verdim.
Şurup verdiğimiz poşetleri kovanlarda fazla bekletmemek gerekir.Şurupları taşınmış poşetleri hemen almak gerekiyor.Bekletirsek arılar poşeti dışarı atmak için çok zahmet çekiyor.

 Polen çekmecelerinde ve bazı kolonilerdeki arıların üzerinde varroalar gördüm.Bu ilacı kullandım.3 gün sonra polen çekmeceleri kontrol edilecek.Mart ayının sonuna doğru formik asit uygulaması yapılacak.Bunların yanında körükte kurutulmuş mandalina ve portakal kabukları yakıyorum.Kabarmış erkek gözlü çerçevelerim var.Bu çerçevelere anayı yumurtlatıp gözler kapandıktan sonra kovandan alınacak.Varroa yı en aza indirmek zorundayım.Geçen yıl varroanın çok zararı oldu.Koloniler kışa çok az kadro ile girdi.Çok az kadro ile kışladılar.Birazını kaybettik.
Bu gün bir arıcı arkadaşıma telefon ettim.60 kolonisini kayettiğini öğrendim.Çok üzüldüm.
"Kolonilerde bal var,arının ölüsü ve dirisi yok olmuş."diyor.Sebebi varroa.Kolonilerde varroa dan kış arıları sakat doğdular.Doğanların hepsi sakat olunca kışa arı kalmadı.

Arılar su için uzaklara gitmesin.
Buraya alışmaları için tahta üzerine şerbet döktüm.

2 yorum:

MURAT AKIN - ARICI dedi ki...

Sayın Şenol Bey:

Yazınızı okudum en göze değer yeri yavru alanlarının daha geniş olduğu görülüyor.

Kolay gelsin.

zeynuğu dedi ki...

Merhaba;
Geçen yılki kayıtlarıma göre bu yıl kolonilerde kadro çok az.
Bu yıl ilçemizde koloni kaybı çok fazla.Kolonilerinin tamamını kaybeden arkadaşlar var.
Size de kolay gelsin.
Hoşça Kalın.