29 Mart 2012 Perşembe

MART AYI SONUNDA KOVAN İÇİ FAALİYETLERİ

Bütün kolonilerin haftalık kontrolü yapıldı.
Kolonilerdeki yavru oranı hızlanmış.
Bazı kolonilerde gelişmenin daha hızlı olduğu, örtü bezlerine örülen peteklerden belli oluyor.
Bir kolonideki kraliçe düzgün yumurtlamamış.Kraliçenin değişmesi gerekiyor.Bir koloni kraliçesini kaybetmiş.Kolonide 4 tane meme var.Memeler kapanmış.Memenin bir tanesini tüpe aldım.Lazım olabilir...


 Örülen peteklere ana yumurta bırakmış.
 Bu çerçeveye, kraliçe düzgün bir şekilde yumurtlamış.



 Erkek gözleri kapanmıştı.Kapalı erkek gözlerini kesip aldım.Gözlerde varroa aradım ama bulamadım.

 Başka bir kovanda, yine örtü bezine mum örmüşler.Ana gözlere yumurta bırakmış.


 Bu çerçeveyi dün verdim.Kraliçe gözlere yumurtasını bırakmış.
 Sarı kraliçem burada...

 Başka bir kovandan düzgün yumurtlayan bir kraliçe,yumurtlamak için boş göz arıyor.
 İnsan yoruluyor ama bu aylarda da çalışmazsan olmuyor.
Kovanı açıp arıların çalışmalarını görünce bütün yorgunluk yok oluyor.
Her tarafım ağrıyor ama belim daha çok ağrımaya başladı.

Bu aralar kaçamakta yapamıyorum...
Arılar düzene girdi.Polen çekmeceli kovanları bitirmem gerekiyor.Kovanlar boyanacak.
Bunlar bitince bir yerlere kaçarım...

 Bahçemde ilk çiçek açan badem ağacı.


 Arılar ballı babalardan bal taşımaya devam ediyor.Güçlü kolonilerde yeni gelen bal,ben yeni geldim diyor.
 Arılar buraya çok iyi alıştılar.Sularını buradan karşılıyorlar.

HALİL BİLEN ARI ÇİFTLİĞİ



 Halil Bey, eşi ile birlikte yeni aldığı kolonileri düzenliyordu.Çok güzel ,kendine bir yardımcı bulmuş.
Bir kahvelerini içtim.Fazla zamanlarını almadan çiftlikten ayrıldım.



Hiç yorum yok: