20 Şubat 2012 Pazartesi

ŞUBAT BAKIMI DEVAM EDİYOR

Artık dostlarımla birlikteyim.

Sabah erkenden kalktım.
Amacım bütün kolonilerin bakımını yapmaktı.Güneş var ama hava ısınmadı.Hava ısınmayınca arı uçuşu çok azdı.Saat 12.00 den sonra bütün kovanlarda arı uçuşu başladı.
Arı uçuşu hızlanınca bende kovan açmaya başladım.
Ortada kalan çerçevelerdeki balları bitirmişler.Ortalarda hiç kemerli çerçeve kalmamış.
Arıların çok yoğun olduğu yerlere ballı çerçeveler verdim.Kovanların içinde düzenleme yaptım.
Saat 14.00 ten sonra hava soğumaya başladı.Çalışmayı bıraktım.
Bu gün 16 koloni de bakım yapıldı.Bir kolonide kraliçe yok gibiydi.Bende emin olmak için günlük yumurtalı bir çerçeve verdim.İzlenecek.
Baktığım kolonilerde güçlü olanda  var,zayıf olanda var.
Geri kalan kolonileri yarın bakacağım.Hava sıcak olursa bakımı bitiririm.






 Arılar buldukları polenleri kovanlarına taşıyorlar.



 Bu aylarda arıların çok ziyaret ettiği bir çiçek.

 Ballı babalar açmaya başlamıştı ki kar altında kaldılar.Birkaç gün içinde açarlar da,arılar bayram ederler.
 Koyu şerbet hazırladım.Saklama poşetlerine iki bardak şerbet koyup,poşet içinde hava kalmayacak şekilde poşet ağzına yakın bir yerden bağladım.
Hazırlanan poşetler çerçeve üzerine yerleştirilecek.



İnsanlara ASLA Yaralarını Gösterme..
Sana Vurmak İstediklerinde İlk Ordan Vururlar.. 
Bunu UNUTMA !..

Hiç yorum yok: