4 Şubat 2012 Cumartesi

BU GÜN ARILARIMLA BULUŞTUM

Bu gün hava güneşli.Arılar temizlik uçuşuna çıktılar.Bütün kovanları açtım salkımda hiç arı yoktu.
Hazırladığım şerbet poşetlerini kovanlara verdim.
Bu soğukta iki koloni kaybım var.Bir kovanım tam sönme sınırına dayanmıştı.Yok olmadan yetiştim.
Kovan içindeki balları azalmış çerçeveleri arılarını kovan içine silkeleyerek aldım.Ballı kemerleri iyi olan çerçeveler verdim.Yumurta ve anayı göremedim.Yanındaki koloniden günlük yumurtalı bir çerçeve verdim.Soğuklar başlamadan tekrar bakılacak.
Kolonilerde çok iyi durumda  olanların yanında,kadrosu çok zayıf olanlarda var.Umarım bundan sonra kaybım olmaz.
Bazılarına baktım az da olsa yavru ve günlük yumurta vardı.
Bütün kovanlarda ana kontrolü yapamadım.Ana kaybedenler de olabilir.



Bu iki çerçeve yok olan kolonilere ait.








Hiç yorum yok: