19 Mayıs 2010 Çarşamba

Bu resim, benim bahçenin karşısında yeni yapılan dinlenme tesisi.
Bu yıl 20 kovan arı satmayı düşünüyordum.Ticaret yeteneğim olmadığından arıları satamadım.Arı satamayınca çerçeve ihtiyacı ortaya çıktı.80 tane çerçeve aldım,yetmedi.Yer döşemesi tahtalarım artmıştı.Daha önce bu yer döşeme tahtalarından, kovan tabanı ve ballık yapmıştım.Çok iyi olmuşlardı.Aynı çalışmaya devam ediyorum.Bir marangozdan tahtaları kesebileceğim bir makina aldım.Çerçeve yapmaya başladım.Yarın ballık tahtalarını kesip hazırlayacağım.

Çerçevelerin tahtalarını hazırlamak,çakmak,tel ve mum takmak bayağı zaman alıyor.Bal sezonuna hazırlıksız girmek;insana zor anlar yaşatıyor.

Bir de bunun yanında benim gibi aceminin arısı oğul verirse,kovanında yeterli değilse insanın eli ayağına dolaşıyor.

Bu oğul,kovandan çıkan ikinci oğul.Oğul içinde fazla ana olduğundan yan yana,ayrı dallara kondular.Arı mevcudu arttıkça iki dalı birleştirdiler.Aşağıdaki şekil oluştu.

Bugünün ilk oğulu.Gölgesinde oturduğum erik fidanına kondu.
Oğulu kovana almakta çok kolay oldu.



1 yorum:

Kenbiloğlu dedi ki...

Sayın abim ,

anlattıklarının aynısı bende de mevcut hayırlısı olsun olduğu kadar inşallah :))

selamlar