25 Mayıs 2010 Salı

ANA MEMESİ TEMİZLEME

İki gündür arı sütü boldu,İyi beslendik.
Yarın sütümüz daha fazla olur.Sütleri bir yere toplayıp,derin dondurucuda saklamak istiyorum.

Bugün 20 kovanda ana memesi temizliği yaptım.Ana memelerini temizlemek için bütün çerçevelerin,arılarını silkeleyerek memeleri kestim.Meme temizliği yaparken kovan içinde yeni çıkmış analar vardı.Ben her ihtimale karşı iyilerinden iki tane meme bıraktım.Bu durumda kovandan yine oğul çıkar mı?

Buradaki oğul iki yerde toplanmış.Aynı kovandan mı,yoksa farklı kovanlardan mı çıktı bilmiyorum.Ben,ikisinide bir kovana aldım.Kovanı arılığa yerleştirdim.

Benim oğulların konduğu bitişik bahçe.Bahçede nohut ve bamya ekili.

Bu bahçenin gerçek sahibi,burada arıcılık yapıyormuş.Altı yıl önce ölmüş.Bahçedeki kulübede arıcılık malzemeleri duruyor.Bahçeyi ölen kişinin bacanağı işliyor.

1 yorum:

HB dedi ki...

Türkiye'de bu yıl en fazla oğul alan arıcı ödülüne aday gösteriliyorsunuz hocam.