3 Şubat 2008 Pazar

YALANCI ANA

ARI ÖLÜMÜ
Birinci açtığım kovanı görünce çok sevindim.Arı mevcudu iyi,kapalı yavru var,balı var.Kek verip kapattım.İkinci açtığım kovanda erkek arı gözlerine rastlayınca neşemiz kaçtı.Üçüncü kovanı açtım, sandığın dip tahtası üzerinde ölmüş arı çok fazla.Bu kovan üç çerçeve idi.Canlı bir avuç arı kalmış.Balı var.Anası var.Kapalı yavru var.Yavruların üzerini kapatacak arı yok.Kovanı görünce şaşırdım.Ne yapabilirim diye düşünürken,aklıma yeni yaptığım beş çerçevelik kovanlar geldi.Eski sandığı yerinden kaldırdım.Beş çerçevelik sandığı eski sandığın yerine koydum.Eski sandıktan ana kontrol edilerek iki çerçeveyi yeni sandığa aktardım.Yanına bölme tahtası koyarak sıkıştırdım.Kekini verdim. Pamuklu bir bezle ve gazete ile üzerini kapattım.Bu kovan tekrar dirilirmi. Hava sıcak olunca bütün kovanları elden geçireceğim.

ERKEK ARI GÖZLERİ
İyi çekim yapamadım. Tam belirgin değil.
Bugün kovanların bakımını yaparken çerçevenin ortasında avuç içi kadar erkek kapalı yavrular,larvalar,günlük yumurtalar gördüm.Yumurtaları daha yakından inceledim,yalancı ana yumurtasına benzemiyor. Yumurtalar petek gözlerinin dibinde ve her gözde bir tane var.Anayı aradım göremedim.
Kovan ana kaybedip bu ayda yalancı ana yapar mı? Yaklaşık 10 gün önce bu kovandaki arılar polen taşıyorlardı.Çerçevelerde polen var.Arılar hırçın değil.Kovana arı giriş çıkışları
şahane.
Bu konuda bilgisi olanların bilgilerinden yararlanmak istiyorum.Kovanı gözlem altına aldım.Yumurtaların kapanmasını bekleyip,tekrar kontrol edeceğim.
10 gün sonra yalancı ana olduğu kesinleşirse, neler yapılması gerekir?

Hiç yorum yok: