23 Şubat 2008 Cumartesi

SAĞ KALAN ARILAR BÖYLE


Bizim yörede hava sıcaklığı gölgede 15 derece idi.Arıların hepsini açıp kontrol ettim.Yalancı analı kovana verdiğim ana yumurtlamaya başlamış.Çekim yapamadım.Yukardaki resimler diğer kovanlara ait.Kovanların hepsinde yavru var.Bir kovanım ana kaybetmiş,yalancı ana yapmış.Onun çaresine bakacağım.
Kovanlardaki gözlemlerime göre,yiyecek kalmamış.Kapalı yavru var.Larva var.Günlük yumurta var.Verdiğim kekler bitmiş.Bazılarının yanlarda kalan ballı çerçevelerini ortaya alarak üzerlerini çizdim.Boşta kalan ballı çerçevelerden verdim.
İki ölçek şeker,bir ölçek su,yarım limon suyu hazırlayıp her kovana bir çay bardağı(benim çay bardağım biraz büyük) verdim.İki gün sonra kontrol edeceğim.Şurubu içeri çekenlere tekrar vereceğim.İki veya üç günde bir şurupla beslemeye devam edeceğim.
Kar yerden yeni kalktı.Nereden buluyorlar bilmiyorum ama çok güzel polen taşıyorlar.

Hiç yorum yok: