26 Ocak 2009 Pazartesi

YALANCI ANA

Hava sıcaklığı uygun olunca,kovanlardaki yiyecek,ana, yavru durumlarına bakma olanağı buldum.İncelediğim 8 kovandan bazılarında kapalı yavru,bazılarında yumurta vardı.Halil Bey'in getirdiği Dağ Güzeli'nin arı kadrosu az olmasına rağmen kapalı yavru ve yumurta durumu şahaneydi.

Baktığım 8 kovandan bir tanesi ana kaybetmişti.Bu kovana ve yanındaki komşu kovana oda parfümü sıktım.Ana kaybeden kovanı yaklaşık 30 metre uzağa götürüp bir çulun üzerine arılarını silkeledim.Aşağıdaki resimler ana kaybeden kovana ait.


Çulun üzerinde biriken arılara körükle duman verdim.Tekrar arılar çulun üzerinde kümelendiler.Arılar kovana gitmeyince,bende çulu alıp birleştirme yaptığım kovanın önüne silkeledim.Dışarda yalancı ananın erkekleri kaldı.Sakin bir birleştirme oldu.İçerde kavga olup olmadığı yarın anlaşılacak.
Merak ettiğim konu ise!yalancı ana birleştirme kovanına girip kovandaki ananın zarar görmesine sebep olurmu?Yalancı ana yumurtlamaya devam eder mi?Bunu ilerki günlerde göreceğim.

Kapalı erkek gözleri açılmaya başlamış.Kovan içinde birkaç tane erkek vardı.




Kovan önüne silkelenen arıların kovana girişi.

Hiç yorum yok: