10 Ocak 2020 Cuma


YEDİ AYLIK GEÇMİŞİN ÖZETİ
HAZİRAN 2019 DAN ARALIK  2019

On koloniyi bala hazırlamıştım.İki koloni yolun sonuna varamadan ayrıldı. Sekiz koloni bala çalıştı.Sekiz koloniden bir teneke bal aldım.
Ana yetiştirerek koloni sayımı artırdım ve yaşlı anaları gençleştirdim.Ağustos ayının sonunda 26 kolonide analar yumurtluyordu,4 kolonide yeni doğan analar vardı.Bakire anaların 2 tanesi yumurtaya başladı,2 tanesi çiftleşme uçuşundan dönemedi. Anasız kolonilerden bir tanesini başka koloni ile birleştirdim,diğer anasız olan koloniye test çerçevesi verdim.Ana yuvaları yaptı.Yuvalardan 2 tanesini bırakıp,diğerlerini temizledim.24.09.2019 da ana doğdu.09.10.2019 günü ana yumurtaya başladı. 2020 yılında,kraliçenin becerilerini göreceğim. 
Eylül ayının ortalarında dışarıdan bir koloni geldi.Koloninin kraliçesi boyalı,benim kolonilerde boyalı kraliçe olmadığı için dışarıdan gelme olduğunu anladım.Koloni çok zayıftı.Koloniye ballı çerçeve verdim.Anasız kalan koloniyi bu koloni ile birleştirdim.Daha sonra kapalı yavrulu çerçeve vererek koloniyi güçlendirdim.
Kolonilerde şimdilik sorun yok gibi.Anaları 2016 doğumlu 3 tane kolonim var.İki tanesi biraz zayıf,umarım kışı çıkarırlar.Bu analar ,Bursa'dan benimle birlikte geldikleri için çok değerliler.









Malta eriği (yenidünya)









Limon fidanları meyve vermeye başladı.



Portakal
İlk çiçeklerin limonları olgunlaştı.
İkinci çiçeklerin meyveleri,ceviz büyüklüğünde.
Üçüncü çiçekler ,soğuktan etkilendi,meyve tutmadı.
Limon, dördüncü çiçeğini açtı.



Hiç yorum yok: