17 Nisan 2019 Çarşamba

2019 YILI NİSAN AYI

Karadeniz de koloniler istediğim gibi gelişmedi.
Mustafakemalpaşa'da bala çalışacak olan kolonilere nisan ayında ballıkları eklenmiş olurdu.
Beşikdüzü'nde nisan ayı bitti,koloniler ballık eklenecek duruma gelmediler.
Koloniler de, benim gibi alışamadılar.

Mayıs ayının ortasına kadar,bala çalışacak koloniler belirlenecek.
Bala çalışacak olan kolonilere,diğer kolonilerden destek yapılacak.





Kolonilerin yeni yerleri.


NOT:Resim üzerindeki 01.01.2013 tarihi eski tarih.

Fotoğraf makinemin tarih ayarlarını yapmayı unutmuşum.Resmin çekildiği gerçek tarih 23.02.2019


Şubat ayında kovanların yerlerini değiştirdim.Arıların,eski yerlerine gitmesini önlemek için kovan girişlerine engeller koydum ama eski yerlerine dönenler oldu.


Resmin çekildiği tarih 23.02.2019

                                                                                                            23.02.2019


Kolonilerin eski yerleri.

Eski arılıkta iki koloni bırakmıştım.Geri dönen tarlacılar bu kolonilere girdiler.Geri dönen arılar,girdikleri kolonilerin kraliçelerini sıkıştırdılar.Kraliçeleri kafese alıp,kraliçesini kaybetmiş olan kolonilere verdim.
Anasını aldığım koloniler,kendilerine yeni ana yaptılar.Analar doğdu ama kolonilerde fazla erkek arı yoktu.Yeni analar, yaklaşık 15 gün sonra yumurtaya başladılar.






Kovan tabanları sökülüp temizlendi.


Kovanlar boyandı.




Koloniler,temizlenen kovanlara aktarıldı.


Hiç yorum yok: