8 Mayıs 2015 Cuma

15 NİSAN 8 MAYIS 2015 ARASI ARILARLA ÇALIŞMA


Bu yıl koloni isteyen çoktu.
Hedefim 30 koloni satıp,20 koloni ile bala çalışıp,diğer kolonilerle de bölme yapmaktı.
Satmaya kıyamadım.İstekleri geri çevirdim.
20 koloni sattım.
Kendime oyalanacağım kadar koloni bıraktım.
Kraliçe yetiştirdim.Yetişen kraliçeler,yumurtaya başladı.
30 koloniye ballık ekledim.
Destek için ve bölme yapmak için koloni ayırdım.
Bu günden sonra oğula yönelenler artabilir.
Bir koloni oğula yönelmişti,koloniyi böldüm.
Yavrulu çerçeveleri,arısız olarak ballık eklenen kolonilere dağıttım.
Yaptığım bölmelere,kapalı ana yuvaları yerleştirdim.

18 NİSAN



Kuluçkalığın üzerini bu şekilde sardım.


Nisan ayında hava soğuk olduğu için,ballık eklenen kolonilerde,kuluçkalığın üzerini ve ballığa çıkarılan çerçeveleri çuvalla güzelce sardım.




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

19 NİSAN




Ham petekler geçen yıldan kalma.
Bazıları geçen yılki rengini korurken,bazılarında beyazlama oldu.
Peteklerin renk değiştirmesi dikkatimi çekti.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

1 MAYIS


2015 yılının ilk kraliçesi.
Çiftleşip,yumurtaya başladı.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

2 MAYIS


Geçen yıldan kalma kabarmış petekler.


Bu koloni, benimle de ilgilen diyor. 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5 MAYIS





Ham petek kabartılmış,kraliçe yumurtaları dizmiş.
Böyle kolonileri görünce insanın içi açılıyor.



Çok güzel bir çerçeve.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8 MAYIS





Geçen yıldan kalma 200 tane kabarmış peteğim kaldı.



Az da olsa bal geliyordu.Akasyalar yeni açmaya başlamıştı.8 mayısta yağan yağmur her şeyi yıkadı.Arı çalışamazsa,kolonileri kontrol etmek zor olacak.

Hiç yorum yok: