31 Mayıs 2015 Pazar

KOLONİLERİN GENEL DURUMU 18 MAYIS 31 MAYIS 2015


Mayıs ayında başlayan nektar akımının hızını yağmur durdurdu.
Nektar akımının durması,kolonilerin düzenini bozdu.
Çevredeki arıcılardan oğul haberleri gelmeye başladı.
Karaçalı açtı,
Nektar akışı tekrar başladı.
Haziranın ilk haftasında ki yağmur,bölgemizi es geçerse,koloniler ve arıcılar rahatlar.
Bahar balını alırız.
Bahar balını aldıktan sonra,ormana tatil yapmaya gideriz.


Konaklama yerindeki otlar temizlendi.







Ormandaki konaklama yerini temizledim.
Yaklaşık olarak,bir ay ormanda kalacağız.

Arılar,bu çiçeği sevmiyorlar.


Kolonilere,ikinci ballıklar eklendi.
Balları almadan,bunları kamyona yüklemek ve indirmek çok zor olacak.







Yağmurlu günlerde,kovan içinde çalışma durmamış.
İkinci ballıkta,boşluğa petek örmüşler.


Bu koloninin ikinci ballığı  doldu.
Koloniye üçüncü ballık ekledim.


İkinci ballıkta az gelmiş.Boşluğa petek örmüşler.






En iyi kolonilerden biri.
Boş durmamış,devamlı çalışmış.Depolanan bal,sırlanmaya başlamış.


Üçüncü ballığı eklediğim koloni.
Koloni oldu dört katlı.
Bunun gibi üçüncü ballık eklenecek koloniler var.
Bu yıl işim çok zor olacak.


Bu koloni, oğula niyetlendi.Ana yuvalarını temizledim.İkinci kontrolde tekrar yuva yapmıştı.Ana yuvalarını temizlemeye başladım.Yuvaları temizlerken,kraliçenin de ana yuvalarını temizlediğini gördüm.Kraliçenin yuvaları temizlemesi sevindiriciydi.Yuvaların hepsini temizledim.Koloni bir daha ana yuvası yapmadı.Çalışmayı hızlandırdı.Arılığımda, gözde kolonilerimden biri oldu.
           Biraz zorlanıyorum ama sevdiğim işi yapıyorum.
           Kendim için kraliçe yetiştiriyorum.Bölme yapıyorum.Yaptığım bölmelerde 30 kraliçe yumurtaya başladı.10 kraliçe doğdu,çiftleşmelerini bekliyorum.
           Arı bölmeye ve kraliçe yetiştirmeye ara verdim.Kolonileri ormana götürdükten sonra,tekrar başlayacağım.

1 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

arınızın ırkı çok iyi
hem balcı hem iyi çoğalan
kolay gelsin
başarılar