21 Mart 2015 Cumartesi

BU YIL MART AYI ÇOK SIKICIYDI

15 gündür,şerbet vermenin dışında kovan açamadım.
Mart ayının son haftası hava sıcaklığı yükseliyor ama günlerin çoğu yağmurlu görünüyor.
Hızlı bir çalışma ile bütün kolonilerin kontrolünü yapmam gerekiyor.



Geçen yıl arılarımın konakladığı yerde toprak kayması olmuş.
Kırmızı çizgi ile belirlenen yerde,geçen yıl arılarım vardı.
Bu yıl konaklama yerini,50 metre geriye aldım.


Orman yolu yapılmazsa,büyük kamyonlar giremez.


Burası geçen yılki konaklama yerimdi.


2012 yılında da burada konaklamıştım.


Bu yıl burada konaklayacağım.
Arı kovanlarının konacağı yer düzenlenecek.




Marmara Denizi,hırçınlaşmış.
Dalgalar kenarları dövüyordu.


Duvarlar yıkılmış.
Büyük kovana aktardım.


Aktardığım koloniye ait bir çerçeve.




Hava çok soğuk.
Koloniyi kontrol edemiyorum.
Duvarları yıkanlar var.
Dışarıya petek örenlere,ballı çerçeve veriyorum.


Bir tanesi sıkıştırma yaptığım strafor  üzerine petek örmeye başlamış.




Arada çıkıyorlar.
Çıkanların bir bölümü geri dönemiyor.
Polen yüklü olarak soğuktan ölüyorlar.



Hiç yorum yok: