21 Mart 2013 Perşembe

BAZI KOLONİLERDE YİYECEK AZALMIŞ

13.03.2013 günü yazdığım günlüğümde,30 koloni satılık demiştim.
18 koloninin sözünü verdim.Nisan ayının ikinci haftasında koloniler teslim edilecek.

19.03.2013 günü koloni kontrolüne başladım.21.03.2013 günü bütün kolonilerin bakımını bitirdim.
Tek başıma,75 koloninin bakımını yaptım.Resim çekmeyi bile unutmuşum.Günlüğüm resimsiz kalmasın diye son anda 3 tane resim çektim.
Genel olarak bütün kolonilerde hızlı bir çoğalma var.Bazı koloniler yerinde sayıyor.
Bazı koloniler iç ve dış duvarları bile açmışlar.Dört çerçevelik bir kolonide,duvarlar delinmiş.Dört çerçeve yavrulu.
6 çerçevelik bir kolonide,beş çerçeve yavrulu.Dış duvara bile ana yumurtlamış.Bu durumda,dış duvar oluşturmak zorunda kalıyoruz.Ballı çerçeve olmayınca,duvarlara kabarmış çerçeveler veriyorum.Şerbetle besliyorum.
Kolonilerdeki hızlı  çoğalma,yiyeceğin azalmasına sebep olmuş. 
Bundan sonra, çoğalma dahada hızlanacak.Tüketim artacak.

Ben,01.03.2009 tarihinde açlıktan yaklaşık olarak 20 çerçeve arımı öldürmüştüm.
Arılarımın  açlıktan ölmesine çok üzülmüştüm. 
Arıların açlıktan  ölümünü tekrar yaşamamak için,ilkbaharda arılarımın kontrolünü daha sık yapıyorum.Arılarımı yiyeceksiz bırakmamaya çalışıyorum.



Sonbaharda,çerçeveleri poşetleyip,derin dondurucuda 24 saat beklettiğimi,daha önceki günlüğümde yazmıştım..
İlkbahara bozulmadan çıkan bu çerçeveleri,poşetlerinden çıkarıp,kolonilere veriyorum.

Hiç yorum yok: