21 Ağustos 2012 Salı




TEMMUZ 2012
Enver Bey, ormana bizden önce yerleşmişti.Ormandan dönüşünü de bizden önce yaptı.
03.07.2012 günü akşamı Enver Bey'in arılarını kamyonetlere yükleyip Susurluk'un Ümiteli köyüne ,ayçiçeğine   götürdük.
05.07.2012 günü bahçede bıraktığım kolonilerin ballarını aldım ve süzdüm.

07.07.2012 günü ormandaki kolonilerin ballarını almaya gittik.
Sırlanmış olan ballı çerçeveleri aldık.Aldığımız balları arabalarımıza yükleyip süzmek için evlerimize getirdik.
Balları süzüp tenekelere doldurdum.
13.07.2012 günü akşamı arılarımı bizim ekiple birlikte ormandan alıp arılığıma  getirdim.
Ormandan gelen arıları bir gün dinlendirdikten sonra kolonilerin hepsi sıradan kontrol edilerek ballı çerçeveler  alınıp varroa ilaçlaması yapıldı.
Bazı kolonilerde çok varroa vardı.
30.07.2012 günü Enver Bey'in arılarını Ümiteli köyünden alıp bahçesindeki arılığına taşıdık.









Bahçede bala çalışan 8 koloni bırakmıştım.
Bahçede bıraktığım kolonilerden aldığım ballı çerçeveler.
Bahçede bir kolonim 30 kilonun üzerinde bal topladı.








Bal koyacağım kavanozları bulaşık makinesinde yıkadım.















Ormandaki kolonilerden aldığım ballı çerçeveler.

Eritilen mumların kalıntıları.


Güneş enerjisi ile eritilen peteklerden alınan mumlar.
Eski bir buz dolabını kullanılmayan,atıl durumda olan petekleri eritmek için kullanıyorum.






















Susurluk'un Ümiteli köyünde akşam yemeği.

Hiç yorum yok: