24 Haziran 2011 Cuma

ORMANA YOLCULUK

Kestane ve ıhlamur balı için ormana gidecek kolonilerde düzenleme yaptım.
Arılıkta iki katlı 6 koloni bıraktım.İkinci katların üzerine ana arı ızgarası koyarak,üçüncü katları verdim.Üçüncü katlara, ormana götüreceğim kolonilerdeki ballı sırlanmaya başlamış olan çerçeveleri verdim.
Ormana gidecek kolonilerin ikinci katlarını kabarmış çerçevelerle doldurdum.


 İkinci katların üzerine ana arı ızgarası koyarak,ballı çerçeveler ikinci ballığa yerleştirildi






 Bu gün sabah ormana gidecek olan arıları,Halil Bey'le birlikte Enver abinin arabasına yükleyip yola çıktık.
 Halil bey'in arıları.
 Benim arıları da buraya indirdik.
 Arılığımız ormanın içinde,ana yola 5km uzaklıkta.
                             Ben ilk defa arı taşıdığım için bu konuda çok acemiyim.
                     Kestane açmaya başlamış.Bazı yerlerde açmamış olan kestanelerde vardı.Budan sonra ıhlamur açar.Hava güneşli olursa bal alırız.

 Halil Bey,uçuşa çıkan arıları çekiyor.












 İşimizi bitirdik,yorgunluk gideriyoruz.



 Açmış olan kestaneler.



3 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Şenol Hocam.

Resimler gayet güzel.İlgimi çeken yanıbaşında kestane balı almak gibi bir şansın variken bu yıla kadar nasıl bunu pas geçebildin.

Ayrıca yolun her iki tarafına dizdiğiniz koloniler oradan geçenler için sıkıntı olmuyor mu.

SLM ve Muhabbetle...

Mustafa Soylu dedi ki...

Arıları güzel yere koymuşsunuz. Hayırlı olsun.Bereketli bir dönem temenni ediyorum.

zeynuğu dedi ki...

Yusuf Bey,
İşlerimin yoğunluğundan ve liderimin olmayışından dolayı ,daha önceki yıllar gidememiştim.
Şimdi liderimi buldum...Bundan sonra her yıl giderim.
Yolun her iki tarafına dizilen arılar bize ait değil.Yoldan geçerken İzmir ve Balıkesirden gelmiş olan kolonilerede resim çektim.
Bazı resimler onlara ait.



Mustafa Bey,yer seçimi Enver Bey ve Halil Bey'e ait.Usta arıcılar işini bilir.
Sağolun

Hoşça kalın.