18 Nisan 2012 Çarşamba

ÇALIŞMAYA DEVAM

Çalışmalara yağmur nedeniyle ara vermek zorunda kalıyoruz.Güneşi gördüm mü arılarla oyun başlıyor.
Katlı bir koloni yan boşluğa petek örmüş.Hemen oyuna başladık.
Bir çerçevenin altında kapanmış erkek gözleri vardı.Erkek gözlerinin olduğu bölümü kestim.Gözleri açarak,gözlerde varroa aradım ama bulamadım.Önümüzdeki günlerde formik asit uygulaması yapacağım.




 Bu koloniye ballık ekledim.
18.04.2012 tarihine kadar 15 koloniye ballık ekledim.
 Verdiğim ham petek kabartılmış.Kraliçe gözlere yumurtasını bırakmış.Resmimi çek der gibi güzel bir poz vermişti.Bende kaçırmadım resmini çektim.

                                     2012  YILININ İLK KRALİÇESİ
Bu kraliçe 2012 yılının ilk kraliçesi.Yumurtaya başlamış.
Bu kraliçeyi doğduğu zaman gördüm.
Bir gün kovanı açtım.Kolonide hiç gelişme olmamış.Çerçevelerde kapalı yavru var ama günlük yumurta yok.Ana memesi de göremedim.Başladım anayı aramaya.Anayı göremedim.Anayı görene kadar aradım.Sonunda anayı buldum ama yeni doğmuş bir ana.Bu koloniyi kaybettim diye üzülmüştüm.Koloniyi takibe aldım.İki gün önce ananın bomba gibi olduğunu gördüm.Sabah hava çok güzelde.Yeni kraliçemi görmek için kovanı açtım.Yumurtasını gördüm,anayı da bulup resmini çektim.

 Bir arkadaş arı almaya gelmişti.Akşam üzeri hava soğuk, arada yağmur yağıyor.Yağmurun durmasını bekledik.Yağmur durunca kolonileri getirdikleri kovanlara aktardık.Biz işimizi bitirdik yağmur tekrar başladı.


1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

sayın hocam işler yolunda olunca çalışmasıda zevkli oluyor,kolaylık ve başarı dileklerimle.