30 Nisan 2008 Çarşamba

İLK DEFA POLEN ALDIM

Polen çekmeceli kovanım yoktu. Kışın 7 tane polen çekmeceli kovan yaptım.İlkbaharın ilk günlerinde arıları polen çekmeceli kovanlara aktardım.
Yaklaşık 15 gündür polen gelmiyordu.Cuma gününden beri hava soğuk ve yağmurlu idi.Arılar hiç çalışamadı.
Sabah erkenden bahçeye gittim.Hava çok güzel.Arılarda çalışma süper.Arılar iyi polen getiriyor.Bu zamana kadar hiç polen almadım.Tam zamanı dedim,polen kapılarını yarıladım.
Arıların iki kapıdan da çalışmalarına izin verdim.
Bugünlük bu kadar polen yeter.
Bu poleni, kat atılmış bir kovandan aldım.
Bu başka bir kovandan.

İlk defa polen alıyorum.Arılar da ilk defa çift kapı ile karşılaştılar.Polen getiren arı alttan giremeyince geri dönüp,üst kapıdan giriyor.
Yem kabının altına çalışmışlar.Ben gördüğümde ana yumurtasını bırakmıştı.Erkek gözleri olduğu için varroaların bu gözlerde çoğaldığını uzman arıcı arkadaşların günlüklerinde okumuştum.Gözler kapanana kadar bekledim.Yemliği kovandan alıp inceledim,gözlerde hiçbirşey göremedim.Açıp baktıklarımın hepsi temizdi.
Varroa mücadelesinde formik asit kullandım.
Varroa başka kovanlarda da yukardakine benzer şekilde araştırılacak.
10 gün içinde bu kovana kat atılabilir.
Akasyalar yaklaşık 20 gün önce açtı.Nektar akımı da erken başlarsa benim kovan geç kalmış sayılır.

Hiç yorum yok: