22 Nisan 2008 Salı

GEÇ SAATLERDE ARILARIN SU TAŞIMASI

Makinemi kaybettiğimden dolayı ara vermek zorunda kaldım.
Biri makinemi aracımı park ettiğim yerde bulup site yöneticisine vermiş.
Fotoğraf makinem geri geldi.

Hava çok sıcak.Rüzğar güneyden çok kuvvetli esiyor.Bu durum karşısında arılar uçmakta çok zorlandılar.Yukardaki resim saat 20.15 te çekildi.
Akşam olunca rüzğar biraz azaldı. Saat 20.00 de arılar kovanlara su taşıyordu.


Üç tanesine kat attım.Bir haftadır polen gelmiyor.Geçen sene baharda daha çok polen geliyordu.Bal gelmeye başladı.
Bu yörede akasyalar mayıs ayında açardı, bu yıl erken açtı diye düşünüyorum.
Ben beslemeye devam ediyorum.Şurup yapma oranı 2 ölçek su+1 ölçek şeker şeklinde hazırlanıp her kovana yaklaşık yarım litre veriyorum.Şuruplama işini her gün yapıyorum.Sekiz kovanım var.Altı tanesi 12 saat içinde şurubu tüketiyor. 2 kovanım ise yaklaşık 20 veya30 saatte tüketiyor.
Arılar, verdiğim şurubu yavru beslemede mi kullanır?Yoksa bal olarak bana geri mi verirler?
Bu konudaki düşüncelerinizi yazarsanız sevinirim.

Hiç yorum yok: