21 Mart 2011 Pazartesi

POŞETLE ŞERBET VERDİM

Bu gün arılıkta dolaşırken bir kovanın uçma tahtası üzerinde ölmüş arılar vardı.Ölmüş arılar içinde birisi dikkatimi çekti.Gözlüğümü takıp incelediğimde,dikkat çeken ölmüş arının ana olduğunu gördüm.

Hava soğuk olduğundan kovanı açamadım.Havanın ısınmasını bekleyeceğim.
Geçen hafta yaptığım incelemelerde çok az yavru vardı.Anayı değişti desem ana memesi görmemiştim.Uygun bir zamanda ilk işim kovanı incelemek.



Çiçekler açtı ama arılar kovanlardan çıkamıyor.Kovanlarda yavru alanları genişledi,arılar açlık sıkıntısı çekmesin diye şerbet verdim.

Daha önce şerbeti yemliklerle vermiştim.Kayık şeklinde olan bazı yemlikler içinde çok sayıda arının öldüğünü gördüm.

Arı ölümlerini önlemek için şerbeti poşetle verdim. Poşetle şerbet vermek biraz zaman alıyor.Başka işimiz de olmadığına göre şimdilik sorun olmuyor.

Poşetler,saklama poşetleri olduğu için delmeden çerçeveler üzerine bırakıyorum.Arılar kendileri delerek şerbeti alıyorlar.


Hiç yorum yok: