28 Kasım 2007 Çarşamba

Arılığımın ve bahçemin bekçisi.

Bir kovanımı daha önce başka yere taşımıştım.20 gün sonra tekrar arılığa taşıyacaktım.Bu arı diğer arılarımdan daha iyi geliştiği için yerini sevdiğini düşünerek arılığa taşımaktan vazgeçtim.Şimdi bu kovanım diğerlerinden daha güçlü.25 Kasım günü kovanı tekrar arılığa taşıdım.Diğer kovanlarımın yanına yerleştirdim.Hava güneşliydi.Yaklaşık bir saat sonra kovanın ön kapağını açtım.Arılar uçuşmaya başladılar.Akşam üzeri kovanın önünde ölmüş arılar gördüm.Sandıklar birbirlerine yakın oldukları için birbirlerini öldürmüşler.Ölü arıları temizledim.Bir gün sonra tekrar kontrol ettiğimde ölü arı sayısında azalma olmuş.
Sarıca arılar kovanlara girip çıkmaya devam ediyorlar.Puslu havada da çok iyi çalışıyorlar.









Arı kovanları eski yerlerinden yaklaşık bir metre geriye çekildi.Kovanlar birbirlerine yaklaştırılarak üzerleri resimlerde görüldüğü gibi kapatıldı.

Hiç yorum yok: