26 Ocak 2015 Pazartesi

OCAK AYINDA FAZLA SOĞUK OLMADI

GİTMEDEN HIZLI KONTROL YAPTIM BİRAZDA DESTEK VERDİM.


Geçen yıl,bu ayda kolonilerin detaylı kontrollerini yapmıştım.
Bu yıl ocak ayında tam kontrol yapamadım.
Detaylı kontrol şubat ayında yapılacak.
Varroa hasarlı kolonilerde risk devam ediyor.
Bu yıl kraliçe kaybı da oldu.
Kraliçe kayıplarını şerbet verirken,kolonideki huzursuzluktan tespit ettim ve önlemini aldım.
Belki diğer koloniler de de kraliçe kaybı vardır.Hepsine bakmadım.
Benim kraliçem yok diyen kolonilere baktım.
Yedek kraliçelerim olduğu için şimdilik sorun yaşamadım.
Satılacak koloni sayısını şubat ayında tespit  edeceğim.



Arılar polen taşıyor.


Ballı babalar açmaya başladı.




Bir günde şerbet poşetlerini parçalamaya başlamışlar.



Yavru alanı genişleyen kolonilerde,kemer balları çok azalmış.
18 ocakta şerbet vermeye başladım.
Yavru alanı genişleyen kolonilere,ilk verdiğim şerbet az geldi.
Şerbeti içeri taşıyan kolonilere,ikinci seferde bir litre verdim.
15 saatte bir litre şerbeti bitirdiler.
Ben gideceğim,aç kalmasınlar diye,şerbeti bitirenlerin çerçevelerinin üzerine ballı çerçeve yatırdım.
Ben,dönene kadar  yanlardan alsınlar,tepeden alsınlar,idare etsinler.


Ana kaybeden koloniye tüple ana vermiştim.
Anayı tüpten çıkarıp,çerçeve üzerine bıraktım.
Bir süre izledim,anayı rahatsız etmediler.Çerçeveyi yerine bıraktım.
Bir saat sonra tekrar kontrol ettim.Kraliçe sürüye katılmış,özgürce geziyordu.




İkinci gün,verdiğim kraliçeyi kontrol ettiğimde,yumurtaları dizmişti.




Bu koloniye 2,5 kg şerbet verdim.Versem dahada alacaktı.
Çerçeve üzerine ballı çerçeve yatırdım.




Beş gün içinde 45 koloni şerbeti bitirdi.
Şerbeti bitiren birkaç koloniye baktım,yavru başlamıştı.
Şerbeti bitirmeyen birkaç koloniye baktım,gözler temizlenmiş ama kraliçe yumurtaya başlamamıştı.



Bal doldurulacak kavanozlar bulaşık makinesinde yıkandı.


Parçalanmış bir şerbet poşeti.
Boş şerbet poşetlerini,şerbeti bitince almak gerekiyor.
Boş poşetleri kovandan almazsak,arılar bunları dışarı atmak için çalışıyorlar.
Arılar zor durumda kalıyorlar.
Bütün kolonilerin şerbet poşetlerini kontrol ettim.Şerbeti bitenleri kovanlardan aldım.Şerbeti az kalmış olanları,yanlardaki yemlik içine bıraktım.





Kardelenler çiçek açmaya başladı.


Hiç yorum yok: