3 Aralık 2014 Çarşamba

ARILARDA SON BAHAR HAZIRLIKLARI BİTTİ

85 koloni ile aralık ayına girdim.
Beş koloni varroa hasarlı,kıştan çıkamayabilir.
Kıştan sağlam çıkan kolonilerin yarısını satmayı düşünüyorum.
2014 yılının ilkbaharında arı satmadım.
65 koloni ile çalışmayı denedim.
55 koloni ile bala çalışacaktım.10 koloni ,55 koloniye destek olacaktı. Beş koloni oğula yöneldi.
Oğula yönelen kolonilerle bölme yaptım.
50 koloniyi bala çalıştırdım.
Benim için fazla koloni ile çalışmak yorucu oluyor.
2015 yılında ,30 koloni ile çalışmayı düşünüyorum.

AĞUSTOS AYI



Ağustos ayında polen gelişi devam ediyor.


Kekik


Propolis



Propolisler çıkarılıp,temizlendi ve poşetlendi.



Kovanlardaki balların sırlanması tamamlanmadığı için,kekik dumanına devam ediyorum.
Eylül ayında formik asit uyglanacak.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

EYLÜL AYI








Arkadaşlar,gelirken etini,ekmeğini alıp gelmişler.
Onlar gelmeden mangalı yakmıştım.
Gelir gelmez etleri mangala dizdiler.
Etler pişerken masayı hazırladım.
Sebze bahçeden.
Yoğurdumuz vardı.
Ayranımızı ve salatamızı yaptık
Her şey hazır,yemeğe başladık.
Yemek bitti.
Çay içmeden,sohbet etmeden,
sanki kovalayan varmış gibi,yemeği yedikten sonra gittiler.



Mehmet öğretmenin,arıcılık malzemeleri.


Deveci Konağı'nda,Mehmet öğretmenin yeri.




Mehmet öğretmenin çiftliği.
Mehmet Bey,emekli olduktan sonra yaz tatilini babadan kalma bu çiftlikte geçiriyormuş.
10 koloni arısı var.
Dere üzerinde çok eski bir su değirmeni var.
Mehmet öğretmen, su değirmeninden elektrik üretiyor.
Evinin elektrik ihtiyacını buradan karşılıyormuş.


Mehmet öğretmeni bir arkadaşım anlatmıştı,yerini tarif etmişti.
Bizde,şelaleye gidemeyince bu vadiye gitmeye karar verdik.
 Mehmet öğretmenle tanışırız,vadiyi de öğreniriz.

Dere içinde çiftliği bulduk.Mehmet öğretmenle tanıştık.
Yanımızda götürdüğümüz yiyecekleri,masa hazırlayıp birlikte yedik.
Çayımızı içtik.
Birbirimize meslek yaşamımızı anlattık.
Mehmet Bey,Rize'de çalışmış.Rizeli bir bayanla evlenip İstanbul'a yerleşmişler.
Güzel bir gündü.

Kösehoroz şelalesine gezmeye gittik.
Yağmur başladı.
Şelaleyi gezemeden vadiden çıktık.
Yağmur hızını artırdı.
Kendimize yeni bir sığınak bulduk.





Bal doldurulacak kavanozları önce bulaşık makinesinde yıkarım.




Propolis kapanları toplandı.




Kovan altında bir kaçak yakaladım.
Benim mini kovanın birinden çıkmış.
Kaçağı mini kovana aldım.


Olgunlaşan incirleri,arılar bana bırakmıyorlar.



Katlı koloninin ballığını indirdim
 Ballı,arılı,yavrulu çerçeveleri diğer kolonilere dağıttım.



Kolonideki ballı çerçeveler.




Formik asite başladım.




Altı tane mini kolonim var.
Mini koloniler iyi durumdalar.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

EKİM AYI



Arılara bir ay süreyle kekik dumanı verince,yazın topladığım kekik bitti.
Ormana kestane toplamaya gidince bir çuval kekik topladım.
Topladığım kekikleri kurutup poşetledim.
Bal akımında akşamları arılara kekik dumanı vereceğim.


Komşu köyde kovan yapan olunca,20 tane ruşet yaptırdım.
Kolonileri ruşetlere aktardım.
Ruşetlerde arı kışlatma iyi oluyor.
İlkbaharda arının gelişimi ruşetlerde daha hızlı.
 2009 yılında iki ruşette, arıyı açlıktan öldürdüm.
Ruşetlerde  4 er çerçeve vardı.
Bu çerçevelerin hepsinde yavru vardı.Yiyecek kalmayınca,arıların tamamı ölmüştü.
Ben,arımı çoğaltıp bal akımına yetiştirmeye çalışırken, iki kolonimin ölmesi çok zoruma gitmişti.
Çok üzülmüştüm.



6 çerçevelik bir koloniyi,yeni yaptırdığım ruşete aktardım.
Ben,beş çerçevelik ruşet yap dedim,usta 6 çerçevelik yapmış.
İyi ki yapmış.6 çerçevelikler daha iyi oldu.





Minilerin yiyecek sorunu yok.




Bazı kolonilerden formik asit aparatlarını aldım.
Bazılarında asit bitmediği için almadım.






Kraliçe kaybeden koloniler oldu.
Bu kolonileri,kadrosu az olanlarla birleştirdim.







Davulgalar çiçek açtı ama benim arılığa çok uzak.






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

KASIM AYI















Bütün kolonilerin kontrolünü bitirdim. 
3 koloni kendine yeni ana yapmış. Analar doğmuş.
Kasım ayında çiftleşme olacak mı?
İki koloni ana kaybetmiş.Kadrosu az olan kolonilerle birleştirme yapıldı.
Beş kolonide günlük yumurta vardı.
38 kolonide kapalı yavru vardı.
44 kolonide yavru faaliyeti tamamen durmuştu.


Parmağımın tırnak bölümünü  sert bir cisimle parçaladım.
Dikiş attırmadan,ayrılan parçayı,ayrıldığı yere yapıştırıp sıkıca sardım.





Kasım ayı başında doğan analardan bir tanesi yumurtaya başladı.
İkincisi daha çiftleşmemişti.
Hava açınca kontrol edilecek.
Kraliçe çiftleşmediyse,başka koloni ile birleştirilecek



Hiç yorum yok: