18 Mart 2014 Salı

MART AYINDA 10 GÜNLÜK DURAKLAMA DÖNEMİ BİTTİ


Uzun bir duraklama dönemi oldu.
Kış arıları yaşamlarını tamamladılar.
Kolonilerde erkekler görünmeye başladı.
10 günlük sürede kolonilerde mevcut çoğalmış.
Bazı kolonilerin duvar çerçevelerinde de yavru başlamış.
Kolonilerde mevcut artınca,dışarıda petek örmeye başlamışlar.


Bu koloni 6. çerçeveye de yavru alanı açmış.8. çerçeve verildi.
Bazı kolonilerden kapalı yavrulu ve arılı çerçeveler alınarak,mevcudu az olan kolonilere destek yapıldı.
Fazla güçlenen kolonilere engelleme yapılıyor.



Poşetle şerbet verme sona erdi.
Şerbeti,yemliklerle vermeye başladım.
Şerbette,şeker ve su oranını değiştirdim.
(şerbet=bir ölçek su+bir ölçek şeker)




Denemek amaçlı 6 tane plastik kovan tabanları aldım.
Plastik tabanlar kovanlara monta edildi.
Plastik tabanlı kovanlara diğer kovanlardaki arılar aktarıldı.
Plastik tabanların,bu sezon artı ve eksilerini göreceğiz.



10 gün aradan sonra arılar dışarı çıktılar.





Kadro çoğalınca petek örmeye başlamışlar.


Kovan içi temizlik yapmışlar.



Devamlı bahçede olduğum için,her zaman arılarla ilgilenmem mümkün.
Yağmurlu bir günde,arılara poşetle ılık şerbet verdim.
Yağmurluk maskenin altında etek gibi görünüyor...


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Şenol Bey, maşallah resimleriniz harika görünüyor.
Hayırlı sezonlar diliyorum,
Selamlar Saygılar.

zeynuğu dedi ki...

Mehmet Bey,teşekkür ederim.
İyi çalışmalar.
Hoşça kalın.