22 Şubat 2014 Cumartesi

ŞUBAT AYINDA İKİNCİ GENEL KONTROL

Şubat ayında bir hafta ara ile ikinci kontrolü yaptım.
Kır çiçekleri açmaya başladı.
Erikler açmaya başladı.
Ocak ayında hava sıcaklığının 15 derecenin üzerine çıkması arıları hızlandırdı.
Benim gözlemlerime göre,arılar geçen yıllara göre yavru alanlarını daha fazla genişletmişler.
Bazı kolonilerde, dört çerçevenin üç çerçevesinde yavru var.










Hava sıcaklığının 20 dereceye çıkması,meyvelerdeki çiçeklenmeyi hızlandırdı.Erikler beş günde beyazlara büründüler.







Kışa girerken bütün kolonileri en fazla 6 çerçeve olarak sıkıştırma yapmıştım.
Mevcudu az olan kolonileri de üç,dört,beş çerçeve olarak sıkıştırmıştım.
Hala sıkıştırma düzenini bozmadım.
Bazı koloniler de duvar çerçevelerinde yumurta olduğu halde düzenlerini bozmadım.
Mart ayının ilk haftasına kadar çerçeve vermeyeceğim.


Mini koloniye ait bir çerçeve.



Mini koloniler de(ana kutuları) yavru faaliyeti hızlanmış.



13 şubatta erikler açmaya başladı.Hava sıcaklığı 15 derecenin üzerinde.



Bahçedeki ballı babalar ve diğer çiçekler açmaya başladı.

Badem yeni çiçek açıyor.

Hiç yorum yok: