9 Kasım 2009 Pazartesi

İşlerimin yoğunluğundan dolayı günlüğüme ara vermek zorunda kalmıştım.

Günlüğüme ara vermiştim ama yaptığım çalışmaları resimlemiştim.

Geçen 6 aylık sürenin özeti.



Bahçeme daha önce yapmış olduğum kulübenin bir kısmını yıktım.Yeni eklemeler yaparak, yazın ve kışın oturabileceğim bir ev yaptım.Ben usta,eşim amele evi oturulacak duruma getirdim.Kapı ve pencereler dışında usta parası vermedim.En çok zorlandığım iş sıva yapmaktı.Sıva yapmayı sevmediğim için dış kısmın bir bölümü sıvasız duruyor.

Arılar nisan ayında oğul vermeye başladılar.Mayıs ayında oğul çıkması arttı.Günde iki,üç,dört oğul çıkıyordu.

Kovan yok,çerçeve yok,ham petek yok. Yokları oynuyoruz.Tabiki sebebi acemilik.Yaklaşık 35 tane yeni arım oldu.Oğul daha fazlada olabilirdi.Kovanım olmadığından çıkan oğulların bazılarını birleştirdim.

Ben 30 arımın 22 tanesiyle bal almak istiyordum.Arılar benim gibi düşünmedi.Benim bal almak için hazırladığım arıların 15 tanesi oğul verdi.Arıları gezdirmedim.Çıkan oğullardan hiç bal alamadım.

2008 yılında çıkan oğullardan bal almıştım.

2009 yılında yaklaşık olarak 200kg bal aldım.Kuluçkalıktaki balları arılara bıraktım.Ballıktaki ballar bana kaldı.

Hiç yorum yok: