21 Şubat 2009 Cumartesi

KOVAN YERİ DEĞİŞTİRME

Eski arılığa içine bir ballı çerçeve koyup kovan yerleştirmiştim. Arılar bu kovanda yaklaşık bir çerçeve oldular.Kek verdim.Komşu kovanla birleştirmek için,içine oda parfümü sıktım.Hava soğdu yağış başladı bireştirme yapamadım.
Yeni kovanda biriken arılar.

Küçük olan kovan eski ve analı.Büyük olan kovan, arıların toplanması için yeni bırakılan.



Yeni yaptığım arılık.
Kovanların nasıl yer değiştirileceğini daha önce Halil Bilen Bey'e sormuştum.
Halil Bey'in tarifine uygun taşıma işini gerçekleştirdim ama söylediklerinin birini uygulayamadım.
Halil Bey:
Arılar salkımdayken sarsmadan taşı demişti.Sarsmadım ama arılar salkımda değildi.Gerekli önlemleri alarak bir hafta kapalı tuttum. Bir hafta sonra arıları özgür bıraktım.Tarlacı arılar eski yerlerine gittiler.
Eski arılıkta iki zayıf kovan bırakmıştım.Geriye dönenlerin bir kısmı eski kovanlara girdi.Eski kovanlara girmeyenleri yeni bir kovanda topladım.
Kovanların taşınmasında azda olsa arı ölümleri oldu.

Bahçedeki evime telefon bağlattım.İnternetim var.Birde bilgisayar buldum.Bazı harfleri iyi basmasa da idare ediyor.Yazılarımda harf hataları görürseniz kusura bakmayın.






1 yorum:

HB dedi ki...

Hocam yeni yerleri hayırlı olsun.
Bahçeye internet geldiğine göre, artık daha çok paylaşım olur diye düşünüyoruz.