12 Kasım 2010 Cuma

KOKULU ÜZÜMDEN İKİNCİ DEFA PEKMEZ YAPTIM


Pekmezin son aşaması.

Pekmez kaynarken üzerinde oluşan tortuları elekle alıyoruz.
Üzümden pekmez yapılırken üzüm şırasının içine pekmez toprağı katılıyormuş.Biz toprak yerine odun külü kattık.Pekmez toprağı veya odun külü pekmezin daha iyi olmasını sağlıyormuş,ekşiliğini gideriyormuş.
Odun külünü un eleği ile eledik.Külü tülbent içine koyup ağzını bağlayıp, resimde görüldüğü gibi kazanda kaynayan üzüm şırasının içine sarkıttık.Biraz kaynadıktan sonra soğumaya bıraktık.Üzüm şırası soğuduktan sonra süt süzeğinden bir başka kaba süzdük.Şırayı bir gece dinlendirdik.Sabah kaynatılacak kazan temizlenip,akşamdan beklemeye bıraktığımız şırayı tülbentten süzerek kazana doldurduk.Üzüm şırası kaynadıkça üzerinde oluşan köpük devamlı olarak alındı.
Pekmezimiz olgunlaşınca tavayı ocaktan indirdik.Daha önceden hazırlanan kaba pekmezimizi boşalttık.Soğumaya bıraktık.



ÜZÜM SAMASI
Kokulu üzümün şırasından eşim samas yaptı.
Samas:Karadenizde benim köyümde kokulu üzüm şırasına un katılarak yapılan bir yiyecek.






Üzümlerin hepsini toplamadık.Yemek için biraz bıraktık.Yiyesimiz geldikçe dalından koparıp yeriz.



Köpeğim Yıldırım koşup oynarken yorgun düştü dinleniyor.Yaklaşık 20 aylık ama çok şımarık.

3 yorum:

yunus dedi ki...

abi çok özür dilerim yalnış anlamayın sadece biliyosunuz bizim karadenizde dayı kelimesi çok kullanıldığından dedim sakın yalnış anlamayın dayı demekle yaşlı kastetmedim tekrar özür dilerim bende 50 yaşındayım abim siniz benim yukarda belirttiğim gibi karadenizde çok kullanıldığından dolayı dedim abi söz bidaha demem dayı

zeynuğu dedi ki...

Merhaba Yunus Bey;
Darılmadım aramızda fazla yaş farkı olmadığından dolayı espri yaptım.
Siz, kokulu üzüm pekmezini nasıl yapıyorsunuz?Tarifini yazarsanız sevinirim.
İyi bayramlar.

yunus dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.