8 Mayıs 2013 Çarşamba

2 MAYISTAN,8 MAYISA KADAR GÜNLÜĞÜM

İki mayısta bal akımı güzeldi.
Çerçeveler beyazlaşmaya başladı.
Gelen polenlerin rengi değişti.
Koloniler bölünmeye başladı.
Ben de bölünme yok.Kolonilerimin bölünmesini istemiyorum.







Çerçevelere tel takarken,telin gergin olması için silikon tabancasını kullanıyorum.
Arıcı bir arkadaşın paylaşımında görmüştüm.İyi bir paylaşım..Takılan telin gergin olmasını sağlıyor.

Bu koloni oğula yönelmişti.Ana yuvalarını kestim.
Bakalım koloninin bölünmesini önleyebilecek miyim.





Ali Demir'in kolonisinden çıkan oğulun konduğu yer.



Ali Demir,bahçesindeki ağaçlara kovan yerleştirmiş.


Ali Demir'in arılığında koloniler oğula yönelmişler.
Çıkan oğullar meşe ağacına yönelmişler.Meşe ağacını mekan tutmuşlar.Çıkan oğullar aynı yere konuyormuş.
Ali Bey'in işi çok zor.Meşeye konan oğulu almak çok zor.Ali Demir,bu zoru başarıp,meşeye konan oğulları almış.
Bu zorluk karşısında,Ali Demir,Oğula yönelen kolonilerde ana yuvalarını bozarak ve bölme yaparak koloninin  bölünmesini önlemeye başlamış.


25 nisandan sonra kahve renkli polen gelmeye başladı.
Mayıs ayında polen gelişi bazı günler en aza indi.İki gündür arılar polen getirmiyor.

Hiç yorum yok: