11 Ağustos 2011 Perşembe

2011 YILININ ÇALIŞMA RAPORU

2011  yılı baharına 3 koloni kaybı ile girmiştim.Şubat ayında kolonileri azaltmaya karar vermiştim.
Baharın gecikmesi arıların gelişimini etkilemişti.
Nisan ayı içinde 39 koloni arı sattım.Bana işe yarayacak 20 koloni kalmıştı.
Dört koloni oğula yönelmişti.Ana memelerini keserek üç kolonide oğulu önledim.Bir tanesi oğul verdi.
Önceki yıllar gibi daldan arı toplamadım.
Bal akımı mayıs ayının sonuna doğru başladı.
Bal akımı bitince arıları kestane balı almak için hazırladım.Kestaneye götürecek olduğum kolonilerde sırlanmaya başlamış olan ballı çerçeveleri ,arılıkta bıraktığım kolonilerin ballığına verdim.Bahar balını ormana taşımadım.
Yaklaşık 20 koloniyi Karacabey'in Karadağ ormanına götürdüm.Arılarımı ilk defa gezmeye çıkardım.Ormandan bal alamadık.
Karadağ'dan Susurluk'un bir köyüne ay çiçeği balı için gittik.
Ayçiçeğinden de bal alamadık.
Susurluk dönüşü balları süzdüm.
Sırlanmamış çerçeveleri birkaç kovanda topladım.Balları alınmış kolonilerin hepsini VARROA ya karşı ilaçladım.Kolonilerde çok varroa vardı.
Ağustos ve eylül aylarında çıkan yavruların hepsi sakattı.Eylül ayında tekrar ilaçlama yaptım.
Kolonilerde kadro çok azaldı.Arılar yeterli kadroya ulaşmadan kışa girdiler.
Bu güne kadar geldiler.Umarım bundan sonrada iyi giderler,baharı görürler.
Bu yıl Varroa dan çevrede koloni kayıpları çok fazla.






































Bu yıl yaklaşık olarak 20 koloniden 250 kilo bal aldım.Ürettiğim balın hepsini sattım.

















 Varroa ile ilgili resimlerin hepsini bulamadım.Bu resimlerde görülenler en az olanlar.







 Kraliçe yetiştirmeye ilk adımı attım ama başarılı olamadım.Çıkan analar arı kuşları yüzünden geri dönemediler.Yetiştirdiğim kraliçelerden sadece 6 tanesi çiftleşip geri dönebildi.Kraliçe yetiştirmedeki acemiliğim,çıraklığa yükseldi.





 Bunlar benim yetiştirdiğim kraliçeler.





Hiç yorum yok: