30 Nisan 2011 Cumartesi

2011 YILININ İLK OĞULU

Bu gün arılıktan hiç ayrılmadım ama çıkan oğulu da görmedim.
Akşam oluyordu,bahçede gezerken erik ağacında gözüme bir karartı ilişti.Biraz daha yaklaştım,küçük bir oğul dalda sarkıyor.
Bir kovanım ana kaybetmişti.Başka kovandan günlük yumurtalı bir çerçeve vermiştim.Ana çıkmıştı.Yumurtlamasını bekliyordum.İki tane küçük ana memesi vardı ama memeleri bozmamıştım.Beş çerçevelik bir koloni ,oğul çıkacağını tahmin etmiyordum.
Çıkan oğulu mini kovana aldım ki,arılıkta yedek ana olsun.Mini kovanı arılandırmış oldum.İki ana memesi bırakmıştım,yarın koloniyi inceliyeceğim,bakarsın bir tane daha çıkar.Bir mini kovanı daha arılandırmış olurum.




1 yorum:

Mustafa Soylu dedi ki...

Hayırlı olsun. Salih Hocanında bu gün altı çerçevelik bir oğulu çıkmış. Böylece Bölgemizde ki oğul sezonu açılmış oldu. Tüm arıcıların beklediği güzel ve mutlu anlar. Selamlar.