11 Şubat 2014 Salı

ARI SATIŞLARI NİSANDA BAŞLAYACAK

ŞUBAT AYI ÇALIŞMALARI
Kovanlardan ve çerçevelerden çıkarılan propolisler temizlendi.
Tuzaklarda ki propolisler çıkarıldı.
11.02.2014 günü kolonilerin kontrolü yapıldı.


Kovanlardaki ve çerçevelerdeki propolisler kazınarak çıkarıldı.
Kazınan propolislerin içindeki mum kırıntıları,çöpler temizlendi.





Propolis tuzaklarındaki propolisler çıkarıldı.
Propolis tuzakları yeni sezon için hazırlandı.






Kolonilerde yavru alanları çok genişlemiş.
Yavrulu çerçevelerde yiyecek azalmış.
Bazı kolonilerde iki ve üç çerçeve de yavru vardı.





Polen gelişi hızlanmış.
İlk gelen polenler beyaz ve sarı renkteydi.Şimdi gelen polenlerde renkler çoğaldı.
Benim arılığın çevresinde,kır çiçekleri ve meyve çiçekleri yeni açmaya başladı.





Yaptığım kontrollerde yiyeceği azalan kolonilere,ballı çerçeve ve poşetle şerbet verdim.
Yiyeceği azalanlara poşetle şerbet vermeye daha önce başlamıştım.
Poşetle şerbet vermeye devam ediyorum.

Beş çerçevelik bir koloni.Bir çerçevesi ful yavrulu.Beş çerçevelik kovanlarda arı gelişimi daha hızlı oluyor.Yiyeceksiz kalmaması için devamlı takip etmek gerekiyor.Arıcılığa ilk başladığım yıllarda, beş çerçevelik ,üç koloniyi açlıktan öldürmüştüm.

Hiç yorum yok: